top of page

Vanliga frågor & Svar

Hur fungerar minimumpriset?

 Minimumpriset är priset bandet tar för sitt föredragna speltid. Exempelvis en timme eller en hel kväll för en DJ. Där existerande instrument och rekvisita redan finns. Skulle du som kund t.ex önska en längre spelning där bandet/artisten behöver fler låtar eller där band saknar den rekvisita och ex. ljudsystem, så kommer priset att höjas pga dessa aspekter. Slutpriset som du och bandet/artisten kommer överens om är den totala kostnad som kommer visas på fakturan. 

 

Vilka betalningsmetoder finns det?

Primärt används faktura som betalningsmedel. Med ett förfallodatum senast 14 dagar innan spelningsdatum. Vid förfrågan kan andra betalningsmedel som banköverföring och Swish erbjudas.

Kan man önska låtar?

Att önska låtar får ni självklart göra! Brudparets favoritlåt förgyller säkerligen hela tillställningen. Det är dock upp till artisten/bandet i fråga om önskelåtar kan spelas eller inte, detta beslut måste respekteras. Beslutet baseras bland annat på antal låtar, tid innan spelning, svårighetsgrad etc.

Hur lång tid innan måste man boka?

Ju tidigare desto bättre! En bokning måste vara genomförd och signerad senast 2 veckor innan spelningsdatum. Detta för att våra band och artister ska ha tillräckligt med tid för att göra ett så bra framträdande som möjligt för er.

Kan man boka utanför Skåne?

Som ett nystartat företag, verksamt i södra sverige, har vi för tillfället endast band och artister i skåneregionen. Självklart kommer vi hjälpa er att hitta en lösning som fungerar för båda parter om det skulle önskas! Vi har stora expansions planer inom kort för att vi som företag verkligen ska kunna erbjuda något för alla Sveriges invånare!

Hur håller man kontakten med artisten/bandet?

Kontaktuppgifter kommer att utbytas efter att bandet/artisten valt att gå vidare med uppdraget. Känslig information kommer inte att skickas förens avtal signerats. Detta för att säkerställa båda parters integritet men även uppvisa legitimitet under samarbetet.

Hittar du inte ditt svar?

Fyll i formuläret nedan, alternativt maila Support@musikum.se med dina frågor så återkommer vi så snart vi kan!

Tack för ditt meddelande!

bottom of page